GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Snart korpssesong

Posted in Musikk by Imelda on februar 13, 2009

Jeg bor ved siden av en barneskole. Nå, i februar, har jeg allerede begynt å grue meg til skolekorpsvåren. De vondeste minnene fra min egen skolegang var tross alt de gangene jeg måtte opp kl 5 for å vekke nabolaget på 17. mai, i regi av skolekorpset. Noe sier meg at jeg ikke vil være like mottagelig for tradisjonell søttendemaifeiring som foreldregenerasjonen jeg en gang vekket i grålysningen. Heldigvis (?) finnes det skolekorps også for de som ikke har en barneskole i nabolaget (jeg sikter ikke til Kampen Janitsjar), Skolekorps fra Sandnes for eksempel. De står kanskje ikke opp tidlig (?), men de er jammen munnrappe.

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. avaritia3 said, on februar 16, 2009 at 18:16

    hahahaha! det er faen meg pønk..


Legg igjen en kommentar

