GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

No biz som Showbiz

Posted in Film/TV by Imelda on januar 15, 2009

– Eller Hvordan Bli Kjendis på 1-2-3, holder seg godt, for å være 20 år gammel.

Showbiz - eller hvordan bli kjendis på en to tre

Det er kanskje den smakløse, folkelige delen av meg som elsker Herodes Falsk og Tom Mathisen. Da filmen «Showbiz – eller hvordan bli kjendis på 1-2-3» kom opp over et par øl forleden fikk jeg et akutt behov for å se den igjen, Øivind Blunck gjør tross alt sitt livs rolle som TV-trollet, og det er dobbel bunn i alle de platte vitsene. Og nå, i voksen alder, har jeg endelig fått vite hva mange av dem går ut på. Jeg sendte linken (som man gjør) til min kjære bror i Amerika, som svarte: «han har tatt overdose av omo!» Helt tydelig fornøyd, der borte også, altså. 

Antallet opptredener av norske kjendiser er, ikke uventet, enormt. Det melder seg, som vanlig endel spørsmål. Hvorfor heter synthprogrammet på TV «Hip Hop»? Har Søplekladden fortsatt blindtarmen sin? Hvorfor er det så vanskelig for Gørild å bruke minibanken? Hvem er Terry Heart (aka. Per)?

De er ikke så aktive lenger, Falsk & Mathisen. Jeg har ikke researchet hva de driver med for tiden, da jeg tok det opp med en kollega fikk jeg til svar at han ene hadde sluttet å drikke, og ikke var noe morsom lenger. Var alt dette basert i øl? Er ikke dette morsomt? Er det bare jeg som lever som om jeg er på et evig nachspiel? Uansett klarer jeg ikke å slutte å le.

Klikk deg videre for resten av filmen, hele greia ligger ute på YouTube. Det er faktisk så lett. Og til slutt:

Liker du soul og er entusiast / Stikk og kjøp plata til Rabbagast / Musikk med mening på CD og plast / Skaff deg plata til Rabbagast!

Legg igjen en kommentar

