GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Øm Kjærlig Omsorg

Posted in Film/TV by Imelda on desember 3, 2008

I disse dager begynner Miami Ink på vår tids TV3 – Viasat 4. Jeg har sett altfor mye Miami Ink allerede, etter å ha tilbragte flere søndager i sofaen med et pledd og Miami Ink-maraton på TLC (The Learning Channel). TLC er, ved siden av den fabelaktig kanal 105, min absolutte favorittstasjon blant amerikanernes brede utvalg av kabel-TV-underholdning. Mange hertillands har allerede fått med seg et par TLC-programmer på Discovery, som inngår i standardkabelpakken til Get (eller Janco, som jeg liker å kalle dem). Nå som TLC (Tender Loving Care, som det egentlig står for) er på full fart rett inn i titteboksen din, vil jeg gjerne trekker frem andre gullkorn kanalen har å tilby. Ikke nok med at de kan skilte med LA Ink, som faktisk er å foretrekke foran Miamivarianten (man slipper kjipe Ami James, de stygge tatoveringene hans og døve B-kjendiser – bytta ham ut med stilige damer og Hollywoodstjerner!). Det skal nemlig ikke stå på mangel på langtekkelige og emosjonelle historier om tatoveringers betydning – «Denne feen symboliserer min seier over lymfekreft.» – «Denne påfuglen symboliserer tiden da min mor lå i koma og at hun nå i ettertid ikke husker hvem noen av oss er.» – «Disse nakne damene symboliserer patriotismen min. Go USA!» etc etc. (Mer om dette ved en annen anledning)

På TLC har de også tidenes beste realityserie: Little People, Big World. Historien om familien Roloff. Hvor dvergefar, dvergemor, dvergebarn, OG vanlig høye barn hver uke pusser opp huset, drar på ferie, bygger vollgraver, dyrker jorda og gjennomfører (halvveis) diverse prosjekter pappa Roloff får for seg, men trenger hjelp fra hele familien til, ettersom han går på krykker. Som da han fikser dvergesønnen en date med en dvergebabe fra andre siden av landet og flyr henne inn for at gutten skal miste jomfrudommen, eller da han bestemmer seg for å legge nytt gulv dagen før dvergemor har invitert 40 stykker til Thanksgiving. Det er fabelaktig underholdning.

Og utallige andre serier om familieliv på diverse måter. Som serien om Duggar-familien: 17 and counting. Ja, for de har 18 unger nå. Jadda. Fine folk å lære husholdningsøkonomi fra hvertfall.

Jeg ønsker meg mere TLC på TV. Ikke fordi reality er så bra, men fordi dette faktisk er den beste realityen som fins der ute. Kanskje vi slipper en ny norsk serie à la Singel 24/7 da? Trolig ikke. trolig ender vi opp med begge deler. Faktisk trekker jeg tilbake hele greia, jeg kan laste ned LA Ink på torrent, jeg. Må bare kjøpe en kabel til å koble opp datan til TVen først.

Legg igjen en kommentar

