GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Rullerusk

Posted in Film/TV, Musikk by Imelda on november 23, 2008

Da jeg fylte år for kort tid siden kommenterte min bror ved overrekkelsen av årets gave: «Hadde du ønsket deg Xbox, hadde du fått det uten å blunke.» Naturlig nok stusset jeg litt. Jeg har aldri vært noen TV-spill entusiast, de som kjenner meg vet at jeg faktisk foretrekker å se på, da en god runde Resident Evil, Max Payne eller Halo faktisk underholder meg like mye som en middels bra actionfilm. Dessuten har man jo et ekstra heie-element i at personen som styrer underholdningen sitter ved siden av deg i sofaen mens du drikker vin. Så jeg har aldri gått til anskaffelse av en TV-spillkonsoll. Jeg har fått en prakket på meg på et tidspunkt, da jeg arvet en gammel PS1, som tidligere hadde hatt flere eiere, og som var lekkert dekorert med en naken dame. Jeg har tilogmed masse spill til nevnte konsoll. Men jeg koblet det aldri til TVen. Om noen er interessert, ligger den i kjelleren til mine kjære foreldres hus.

Men det finnes unntak fra min totale uinteresse for TV-spill. Unntak som har fått meg til å sende følgende sms til min kjære storebror:

[17:38] Jeg legger meg herved flat og ønsker meg xbox til jul! Med beautiful katamari!

beautiful-katamari_qjpreviewthBeautiful Katamari, sier du? Er ikke Katamari et snart ganske gammelt Playstation-spill? Ja, det stemmer. We❤ Katamari, oppfølgeren til Katamari Damacy, ble sluppet i Europa i 2006. Såvidt jeg har forstått fra mine spillinteresserte venner, er det ganske lenge siden. Flere kvinner i mitt liv har introdusert meg for spillet. Men jeg ble ikke opphengt i det før ifjor. Omtrent hver gang jeg var på besøk i Langesgate spilte vi Katamari, ninjaen og jeg. Og nå i forrige uke gjentok det seg igjen. Jeg klarer ikke å følge med på disse historiefortellende rollespillende skytespillene, men å rulle opp ting og tang, det blir jeg ikke lei av. Rulle opp blomster, kontorutstyr, små barn, kyr, matvarer, biler og trær. For å få en fin hatt. Fin musikk, er det også. Da jeg samme kveld plukket opp på at Katamari er sluppet på Xbox 360, ble jeg litt lykkeligere innvendig. Såpass at jeg gikk hjem den natten og satt oppe til tidlig på morgenen og så på gameplay-videoer på YouTube. Ikke døm meg, se selv!

Jeg lengter etter å rulle ting. Jeg er klar over at jeg ligger en 2-3 år bak dere andre spillkyndige, men gi meg Katamari, og jeg vil rulle opp misantropien min i en ball og skyte den ut i kosmos. Så kanskje kongen blir glad, han også.

first-look-beautiful-katamari-20070420033511942

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ninjan said, on november 24, 2008 at 12:23

    Rundet Katamari i går!!! Det var fantastisk å rulle opp solen.

  2. […] for å kjøpe XboX i den fine spillbutikken nederst der. Det kom frem at min bror hadde lurt meg, da jeg pakket opp en lysvekkerklokke på julaften. Dermed måtte jeg jo ta saken i egne hender. […]


Legg igjen en kommentar

