GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Jay David

Posted in Musikk by Imelda on september 29, 2008

Foreløpig er det mest haussing på hjemmefronten. Dvs. på kjøkkenet. Men det er noe i gjære, og et av tegnene i tiden er dette:

Dette er Jay Seans «Ride It» remikset av Sunship. Sunship? Ja, tydeligvis. Ceri Evans & co er fortsatt i live. Ingen champagneoverdose der i gården, altså. Uansett hva som er greia, så er dette muligens ganske tett opptil bassline, som er blitt sånn kjempestort nå. Her om dagen satt undertegnede og hørte på piratradio på nett. Der var det mye rør om at bassline suger. Jeg har ikke helt bestemt meg. Men ovennevnte remiks lukter unektelig litt årtusenskiftet. Jeg er overlykkelig.

Med en UK garage-revival må det nødvendigvis være en Craig David i området. Og det er der Jay Sean kommer inn i bildet. Britisk fløtepus med spennende etnisk opphav og to fornavn. Jay Sean er dog ikke bare Storbritannias nye Craig David, han følger også opp Ushers posisjon i USA. Andreskiva heter My Own Way, som for guds skyld ikke må forveksles med Ushers debutskive My Way. Jay Sean heter selvfølgelig ikke Jay Sean, han heter egentlig Kamaljit Singh Jhooti, men det kan bli litt knotete når man skal promotere hjemmesiden sin. http://www.myspace.com/kamaljitsinghjhooti, liksom?

Jay er selvsagt ganske kjekk også, og i motsetning til vår gamle venn Craig David, har han ikke gått i frisørlærlingfella. Ingen kan vel glemme Craigs debuthår:
Ikke helt heldig med skjegget, heller, gitt. Skjønte aldri helt hvordan han ble såpass sexy at piker under 20 snek seg inn på Neon for å forsøke å forføre ham på bakrommet. Andre likheter: begge er født i 1981 (som trolig er komplett likegyldig).

Craig klamrer seg forsåvidt fast fortsatt, og gjør en helt decent innsats på Kanos «This Is The Girl» som jeg har sett beskrevet som den dårligste låta på skiva, men som vi syns er skikkelig ålreit. Sjekk ut den nye kroppen hans også! Noen har løftet vekter i det siste. Men jeg mistenker at noe har skjedd med synet hans også, da han til stadighet dukker opp i tullete solbriller. Her i akustisk versjon:

Og siden vi er i det humøret, har vi en bonus her også:

Rewind back to the old-school! Vi savner champagne, lyseblå tapet med gulltrykk, og briter med Nike Air Max 95 og Levi’s Engineered jeans. Evt. Carharttparkas og briller.

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. kvinnekongen said, on september 30, 2008 at 12:19

    Kudos. Dette varmet på uendelig mange måter. Craigs solbriller funker for meg. Ikke noe gæærnt med de, hi hi… Carhartparkas og briller.. jepp jeg faller for en slik mann, garantert. Angående bassline: School me once and school me twice, det du faller ned på, der faller jeg óg.

  2. […] Musikk by Imelda on april 14, 2009 Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har stor kjærlighet for Craig David, mer på tross av enn på grunn av tidligere ansiktshår/frisyre. Jeg husker fortsatt året Born to […]


Legg igjen en kommentar

