GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

The Villa

Posted in Overhørt by Imelda on juli 22, 2008

Kvinna: Hei, jeg skal bare hente kortet mitt jeg.
BartenderMannen: To sek… (…) Du, det er ikke her.
K: Hva mener du?
BM: Hvem ga du det til?
K: Hun der borte. (peker)
BartenderKvinna: Hva? Meg? Jeg har ikke fått noe kort!
K: Jeg kjøpte et glass vin av deg isted, og har ikke betalt for det. Du har kortet mitt.
BK: Hva slags kort?
K: Kredittkort.
BK: Jeg har ikke fått noe kort!
BM: Kom igjen’a, det har du vel.
BK: Eyh! Don’t hassle me, man.
K: Så…hvor er kortet mitt?
BK: Ikke her.
K: Neivel…
BM: Beklager, altså.
BK: Hei! Skal du ikke betale for vinen?
K: Sett det på kortet mitt…

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hjorthen said, on juli 23, 2008 at 23:14

    Dette er jo en sånn kommentar som folkflest først ville kommet på etter at de var kommet hjem i sofaen. Nydelig!

  2. Viktor Viktorsen said, on juli 23, 2008 at 23:29

    Fytteakkern! Dette er slikt marerritt vi alle kan havne i etter et solstikk eller to. Forøvrig elsker jeg samtaler som gjengis slik! Da kan jeg som leser tenke selv. Forøvrig en meget klok avslutning; «sett det på kortet mitt»! hehe


Legg igjen en kommentar

