GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Krigerprinsesse IV: Jaime Sommers

Posted in Film/TV by Imelda on juli 14, 2008

treningVar du tv-tittende i 1976? Ikke jeg heller. Derfor gikk jeg glipp av bionic-haussen. Jeg fikk med meg noen repriser av Bionic Man som lettpåvirkelig ungpike, men ikke nok til at jeg har det i blodet på samme måte som f.eks. A-Team og JMV-masturberende Airwolf. Derfor gledet det meg stort da jeg fikk høre om NBCs gjensatsing på halvgynoide kvinner. Optimalt stoff for nyfeminismen, gitt. En drøm for målgruppa. Kjøpesterke unge kvinner med et reflektert forhold til kjønnsrollene. Jaime Sommers er tilbake. Eller er hun? Hvorfor finnes det bare 8 episoder å oppdrive? Ryktene tilsier at det er laget flere episoder, men at de ble satt på vent mens forfatterstreiken i film/TV-bransjen foregikk. Den paranoide konspirasjonsteoretikeren i meg er overbevist. Patriarkatet tålte ikke en kvinne som kalte menn «bitch» og deretter banket dem opp. En kvinne som ikke lot seg pelle på nesen, og hvis største styrke ikke var hennes seksualitet. Skremmende greier. Serien er vel verdt å sjekke ut i sommer på TV3, progressiv som faen. De gir rett og slett jernet.

Legg igjen en kommentar

