GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Pæreformede folk

Posted in Helse by snilleper on juli 1, 2008

I løpet av de siste årene har jeg opplevd en tiltagende dragning mot pæreformede menn, og jeg har undret meg over hva årsaken til denne dragningen mot det pæreformede kan komme av. Etter intens og langvarig selvransakelse har jeg kommet opp med to mulige årsaker.

  1. Det første er konnotasjonene denne pæreformen bringer med seg. En pæreformet mann er glad i det gode liv. Han liker øl og fotball. Han liker å spise mat. Han liker å hygge seg.
  2. Det andre er at jeg rett og slett har utviklet adaptive preferanser. Jeg har justert mine forventinger etter hva jeg kan oppnå. Mange menn på min alder har pæreform og derfor liker jeg det.

Her om dagen satt jeg og googlet pear shaped men. Helt sant! Gleden stod i taket da jeg fant denne artikkelen i New York Times. Her står det svart på hvitt at mine preferanser er hensiktsmessig rent genetisk sett også.

«Fat cells in the upper part of the body appear to have different qualities from those found in the lower parts. In fact, studies suggest a higher risk for diabetes in people with the «apple shape» and lower risk in those who are «pear shaped.»

Hurra! Min fremtidige mann vil forhåpentligvis ikke være disponert for diabetes.

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. joakuka said, on juli 3, 2008 at 13:16

    Jeg er et eple med diabetes! Well, it wasn’t meant to be.

  2. snilleper said, on juli 3, 2008 at 21:57

    Sæd but true.


Legg igjen en kommentar

