GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Maggi

Posted in Fortiden, Musikk by Imelda on mars 12, 2008

 

Nei, ikke buljongterningene til suppa.
Her om dagen kom jeg nemlig til å huske på skiva til Margaret Berger, du vet, Idol-Margaret.
Bare ikke den dølle Idol-skiva, men den som kom etterpå. Pretty Scary Silver Fairy, syns jeg å huske at den heter. Den er jo veldig bra. Det skal vel sies at jeg var utenlands på dette tidspunktet og kun fikk høre om skiva fra diverse venner som ikke kunne styre sin begeistring. Hun fikk hvertfall litt mere props enn Flirt gjorde i sin tid. Men når et nesten samlet anmelderkorps ble enige om at hun aller helst ville være Bertine Zetlitz, kunne jeg ikke annet å gremme meg. Har alvekvinnen noensinne produsert tekstlinjer av dette kaliberet, kanskje:

You’re the only one who makes me feel a thing
I’m in love with a robot

????
Jeg bare spør. jeg føler også at jeg er forelsket i en robot noen ganger, Margaret. Og det er litt kjipt at en potensiell popprinsesse blir avspist med å være Bertine-wannabe. Fuck henne. You go, girl! Og jeg liker ikke trøndere, engang!

Legg igjen en kommentar

