GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Oslo City

Posted in Overhørt, Reprise by Imelda on januar 31, 2008

Fyttegrisen, såååååå du henne eller? 

– Vi kan gå på kino også kanskje?
– Ja, etter eller før filmen?
– Før, så kanskje om vi går på kino seint kan vi være ute lenger. Om filmen begynner ni eller ti, liksom.

– Ja, også om vi avtaler nå blir de ikke så bekymra, siden vi er fire, liksom.
– Mm, ja, da er vi jo sammen hele tiden.
– Det er kult at vi skal gjøre det sammen. Vi må finne ut når.
– Ja, når er bursdagen din? Min er søttende.
– Min er sjette.
– Da er det elleve dager mellom oss. Hmm…niende, tiende.. Tiende eller ellevte da? Det er midt imellom.
– Ja, det passer bra.
– Husker du da du inviterte oss på Dolly Dimple’s ifjor?
– Ja.
– Jeg syns det var skikkelig dust at Ida var der.
– Hva mener du, var det dust at jeg inviterte henne?
– Nei…ikke det, men hun var jo min bestevenninne, og du er min bestevenninne. Også skulle dere plutselig være bestevenninner. Da ble jeg skikkelig sint.
– På meg?
– Nei. Har du vært hos Tonje?
– Ja, men det er hemmelig.
– Hvorfor det?
– Anine blir så sinna. Hun og Tonje var bestevenninner før.
– Åja, ja det var det som skjedde med Linn og Gøril også, det. Jeg var bestevenninne med de før.
– Ja, Anine sa til Tonje at jeg ikke fikk være med. Men så ble jeg med for det.
– Så teit hun er, hvorfor kunne ikke du bli med liksom?
– Mmm.
– Men det er kult da, at vi skal feire sammen.
– Ja, jeg får sikkert lov til kino også. Men jeg syns synd på mamma da, mye penger liksom.
Lommeboka bare wooosh.
– Ja.

Legg igjen en kommentar

