GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Og hva med deg? Hva gjør du for tiden?

Posted in Film/TV, Musikk, Reprise by Imelda on januar 31, 2008

Dette er herved dedikert til M.I.A-fans (fordi ingen er så revolusjonerende som du trodde de var).

Jeg elsker Neneh Cherry. Jeg gjorde da jeg var kid, og jeg gjør det enda mere nå. Revivalen kom midt i UK garage-kjøret omkring 2000, da britiske Dreem Teem gjorde en intet mindre enn fantastisk remix av Neneh Cherry låta «Buddy X» (den er fra ’99, for å være eksakt). Du vet, den relativt rolige female empowerment-låta fra 1993? Uansett, remixen er alt jeg elsker med UK garage. Gull-låt.

Så jeg plukket fram skivene hennes igjen, og som da jeg satt foran TVen hjemme etter skolen (og lærte engelsk via Sky Channel), ble hun folkehelt, som om ingenting hadde skjedd. Hadde jeg kunnet velge fritt (uten hensyn til meg selv eller omgivelsene), hadde jeg lett sett ut som Neneh i Manchild-videoen, og fått barn med en av de heller feminine rumpetaskekledde mennene ved hennes side.

 

 

Men jeg har ikke hørt stort fra Neneh de siste åra. Så gleden var enorm da jeg oppdaget at hun fortsatt er å finne. Også på BBC Food, da! En av mine absolutte favorittkanaler. Hun har fått sitt eget matprogram, med bestevenninna si!

Det er så koslig, jeg blir rent varm inni meg. Så lager de mat til familien da vettu, Eagle Eye og sånn. Det heter Dishing Up og er å finne på nevnte YouTube om du ikke har en bra kanalpakke til kabel-TVen. Jeg har desverre ikke det. Krysser fingrene for flere kanaler i neste bolig!Heia Neneh!

 

 

Legg igjen en kommentar

