GRÅDIG -; forsluken; glupsk: spiste, forsyne seg grådig / være grådig (ɔ: begjærlig) etter noe; (fam., som forsterkende adv.): det var grådig kaldt

Meg og Michael

Posted in Helse, Musikk, Reprise by Imelda on januar 31, 2008

Hjelp, en hudsykdom! 

Det har skjedd noe rart med armene mine. Jeg er bleik, ja, men nå har den lette skummetmelkfargen som før preget kroppen min blitt til fingermerker oppover armene. Det er litt som om jeg blir mishandlet uten å vite om det, at et spøkelse (kan det være han som døde i vaskerommet på 30-tallet?) fillerister meg og kaller meg en feit hore.

Fingermerkene er nemlig ikke blålilla, de er hvite. Kritthvite. Greit nok, jeg var i Syden for en stund siden og kanskje er det rett og slett pigmenteringen derfra som forsvinner flekkvis. Jeg kan leve med å være blåhvit, det har jeg strengt tatt akseptert forlengst (siden jeg som 7-åring skrek ut min smerte i badekaret etter å ha fått andregradsforbrenning over hel kroppen den dagen det var loppemarked på skolen).

Men jeg har en anelse om at det kan være noe mer i gjære. Har Wacko Jacko og jeg har noe felles? Kan jeg ende som enda et vitiligotilfelle? Vil det føre meg ut i en desperat kamp for å beholde pigmentet? Vil jeg sette melaninsprøyta i armen (i tricepsen, mer bestemt)? Ender jeg som fast kunde på Nobel-klinikken, hvor jeg forsøker å fjerne fokuset på mitt flekkede åsyn med ny nese? Får man kvantumsrabatt på foundation?
Det kan bli en ond, ond sommer.

http://www.vitiligo.no/

Legg igjen en kommentar

